نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدالرضا (ع)، میزبان آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی کشور | هم افزایی و خدمت هدفمند، شرط توفیق مضاعف خیریه‌ها

  • کد خبر: ۱۸۷۴۴۷
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مشهدالرضا (ع)، میزبان آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی کشور | هم افزایی و خدمت هدفمند، شرط توفیق مضاعف خیریه‌ها
آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی، صبح امروز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محسن کازرونی رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی، صبح امروز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محسن کازرونی رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی امور زائران استانداری و جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ازدواج، تحصیل و مسکن، سه مشکل اصلی مددجویان

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ابتدای این مراسم با بیان اینکه خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی، راهبران جریان خیر در کشور هستند تا کمک‌ها به هدف بنشیند، اظهار کرد: این چهارمین همایش تجلیل از خیریه‌های برتر کشور است و کمیته امداد باور دارد که باید کارآفرینان و خیّران را تکریم کرد، زیرا اگر تولیدکنندگان ما مشغول به فعالیت نباشند و نیروی کار را به خدمت نگیرند، فقر در جامعه نهادینه می‌شود و اگر خیّران براساس انگیزه‌های فردی به میدان نیایند، بسیاری از طرح‌های محرومیت‌زدایی اثرات به‌مراتب کمتری درپی خواهدداشت.

وی افزود: این خیّران هستند که بار را از دوش نظام برمی‌دارند و تفاوت آن با نمونه‌های مشابهش این است که با نیت قربة الی‌الله انجام می‌شود و در مسیر سیره اهل‌بیت(ع) امتداد پیدا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بسیار پیش می‌آید که دو خانواده به‌خاطر چند میلیون تومان معطل می‌مانند و جوانانشان را از ازدواج نهی می‌کنند. به همین دلیل اگر روز پنجشنبه ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت سپاه پاسداران در بین نومزدوجین نیازمند توزیع شد، به‌خاطر آن بود که دیگر زوج جوانی از خانواده‌های کم‌برخوردار و مددجو در نوبت ازدواج نماند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و رسیدگی به معضل مسکن برای خانواده‌ها ادامه داد: روا نیست در جمهوری اسلامی کسی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل بازبماند. این ضرورت در این ایام مضاعف می‌شود که از دانش‌آموزان کم‌برخوردار حمایت شود. علاوه بر این، موضوع مسکن نیز از جمله اولویت‌های شرایط اقتصادی امروز کشور است و باید با محوریت تأمین مبلغ ودیعه و کمک به پرداخت اجاره‌بها از خانواده‌های نیازمند حمایت شود. در این سرفصل‌ها، کمیته امداد نه‌تنها تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها را رقیب خود نمی‌داند بلکه اراده دارد تا دست همه عزیزان خیراندیش را در سراسر کشور به گرمی بفشارد.

ضرورت تعریف ساختار حمایتی هدفمند از بیماران ام اس

سید سعید سیدزادگان، مدیرعامل انجمن ام اس خراسان رضوی هم در این همایش با تأکید بر ضرورت حمایت از ۵هزار و ۴۰۰بیمار مبتلا به ام اس در استان گفت: امروزه بیش از ۸۰درصد از هزینه‌های درمانی مبتلایان به این بیماری از محل مشارکت‌های مردمی و خیّران نیک‌اندیش تأمین می‌شود. با این حال، این نیاز وجود دارد که یک ساختار منسجم و هدفمند برای تأمین نیاز این بیماران تعریف شود تا دیگر نیاز نباشد مبتلایان کم‌برخوردار ام اس هر ماه نگران تأمین شدن یا نشدن هزینه‌های درمانشان باشند.

وی تصریح کرد: اخیراً هماهنگی و تعامل مطلوبی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برقرار شده و امیدواریم تا این مذاکرات به تعریف یک ساختار منسجم حمایتی از بیماران ام اس ختم شود.

تشکل‌ها باید به هم‌افزایی برسند

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امام رضا(ع) فرموده است که هرکس در دنیا حتی یک گره از کار مردم باز کند، خداوند عالم در قیامت گره از کارش باز خواهد کرد. این همان مبنا و منطقی است که براساس آن، بنیان‌گذار کبیر انقلاب دستور به راه‌اندازی کمیته امداد داد تا حمایت از محرومان محدود به یک قشر یا یک منطقه خاص نباشد و هرکس در گستره جغرافیایی ایران اسلامی گرفتار اقسام مختلف گرفتاری و محرومیت شد، یک نهاد انقلابی مزیّن به نام امام خمینی(ره) را یاور و پشتیبان خود ببیند.

وی بیان کرد: همه افتخار کمیته امداد می‌تواند این باشد که مسئولیت سازمانی و مصوب آن‌ها پیرو سیره رسول گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) است. علاوه بر این، خدمات آستان قدس رضوی هم با حمایت و توجه تولیت محترم، سرآغازی برای یک فصل درخشان از محرومیت‌زدایی بوده و سایر نهاد‌ها همچون سپاه پاسداران هم پای‌کار بوده‌اند. با این حال، همان‌طور که در مشهدالرضا(ع) آمار مشارکت تشکل‌های مردمی همواره بیش از عملکرد نهاد‌های خدماتی و اجتماعی بوده، باید این الگو در سراسر کشور هم تکرار شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید جریان کنش‌گری تشکل‌های مردمی به‌صورت یک ساختار منسجم بازتعریف و احیا شود، خاطرنشان کرد: با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان شرایطی را رقم زد که از موازی کار‎ی‌های موجود پرهیز شود، میان تشکل‌ها هم‌افزایی به وجود بیاید و موانع قانونی موجود در پیش روی فعالیت آن‌ها برطرف شود تا اگر تشکل‌ها به‌صورت پراکنده در حوزه ازدواج، مسکن و تحصیل مددجویان فعالیت می‌کنند، همگی کنار هم قرار بگیرند و اقدامی بزرگ‌تر و مؤثرتر انجام دهند.

در انتهای این مراسم، شماری از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه نمونه کشور موردتجلیل قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->